De ce acte ai nevoie pentru a demola o casă veche?

O casă veche care trebuie demolată îți dă bătăi de cap? Sau ai o rudă ori un prieten care au nevoie de mai multe informații despre acest proces?

Atunci ai ajuns în locul potrivit.

Suntem doar la un click distanță

*peste 1.000 de lucrări realizate

0731.897.041 Contact

Noi  suntem aici pentru a-ți oferi informații despre actele necesare pentru demolarea unei case vechi.

Indiferent de planurile tale, este bine să știi că pentru a demola o casă veche ai nevoie de o autorizație pentru demolare. Dezmembrarea, dezafectarea sau demolarea parțială sau totală a unei construcții sunt posibile doar în cazul obținerii acestei autorizații în conformitate cu prevederile planurilor urbanistice și regulamentelor aferente acestora.

Trebuie să mai știi că autorizația pentru demolare este emisă de către autoritățile administrației locale în aceleași condiții ca autorizația pentru construire. Obținerea autorizației pentru demolare este posibilă în situația în care deții un act de proprietate asupra imobilului pe care intenționezi să-l dărâmi.

Actul poate fi de schimb, de donație, de restituire sau de moștenire.

Poți demola o construcție și în baza unui contract de închiriere. În acest caz construcția trebuie să aibă caracter provizoriu. Mai mult, este nevoie și de acordul expres al proprietarului.

ce trebuie sa faci demolare casa veche

Iată documentele minime pe care e musai să le pregătești!

Documentele sau actele necesare obținerii autorizației pentru demolare: 

  • cererea-tip pentru emiterea autorizației pentru demolare;
  • documentul care să ateste plata taxei de emitere a autorizației pentru demolare; plata acestei taxe se realizează la Administrația Financiară Locală;
  • copie xerox după certificatul de urbanism și fișele tehnice necesare obținerii avizelor solicitate prin intermediul certificatului de urbanism;
  • avizele, acordurile și actul administrativ al autorității pentru protecția mediului competente, solicitate prin certificatul de urbanism;
  • copie legalizată după dovada titlului asupra imobilului;
  • declarație pe propria răspundere conform căreia orice litigiu asupra imobilului este inexistent;
  • certificat de atestare fiscală cu privire la valoarea de impozitare a imobilului;
  • proiectul pentru autorizarea lucrărilor de demolare – D.T.A.D. (Documentația Tehnică pentru obținerea Autorizației de Demolare), întocmit în funcție de prevederile legale, inclusiv    referatele de verificare și, după caz, referatul de expertiză tehnică – semnate și ștampilate în original.

Dintre toate actele menționate, certificatul de urbanism are un regim special și necesită mai mult efort pentru a intra în posesia lui.

Hai să aflăm mai multe despre certificatul de urbanism și să vedem ce condiții trebuie îndeplinite pentru a-l obține în cazul în care dorești demolarea unei case vechi.

Ce este certificatul de urbanism și care sunt actele necesare pentru a-l obține?

Certificatul de urbanism este un act oficial prin care sunt furnizate informații despre regimul juridic, tehnic și economic al unor imobile. Un astfel de certificat este indispensabil în următoarele scopuri:

  • construire;
  • amplasare în spațiul public;
  • licitații;
  • schimbarea destinației unui teren/imobil;
  • demolare.

Printr-un astfel de certificat ni se aduc la cunoștință restricțiile și condițiile pe care trebuie să le respectăm în funcție de planurile noastre cadastrale.

Pentru obținerea unui astfel de certificat trebuie te adresezi administrației locale.

Documentele necesare obținerii certificatului de urbanism: 

  • cerere-tip (formularul model F. 1 „CERERE pentru emiterea certificatului de urbanism”), completată în funcție de prevederile legale, cuprinzând elementele de identificare ale solicitantului și imobilului, cât și precizarea scopului pentru care actul este solicitat;
  • copie după documentul de plată a taxei de eliberare a certificatului în cauză;
  • copie legalizată după dovada titlului asupra imobilului;
  • planuri cadastrale/topografice, vizate de O.C.P.I. (Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară) al județului unde sunteți domiciliat.

Certificatul de urbanism se emite în termen de maximum 30 de zile de la data înregistrării cererii.

documente pentru demolari imobile

E musai să știi că acest certificat nu este echivalentul autorizației pentru construcție/ demolare, însă este indispensabil pentru a putea obține autorizația de care ai nevoie.

Certificatul de  urbanism este valabil între 6 și 24 de luni de la data emiterii.

O anumită valabilitate are și autorizația pentru demolare, actul-cheie în procesul demolării unei construcții vechi.

Valabilitatea autorizației pentru demolare:

După ce ai obținut certificatul de urbanism, următorul pas e obținerea autorizației pentru demolare. Intervalul valabil în care ai dreptul legal să dărâmi construcția în cauză este de 12 luni.

Așa că mobilizează-te și pune-te pe treabă!

E important să știi că prelungirea valabilității termenului se poate realiza o singură dată, însă doar dacă depui o cerere cu 15 zile înainte de expirarea autorizației.

Valabilitatea autorizației mai poate fi prelungită pentru o  perioadă de maxim 12 luni.

Dacă tot acest proces ți se pare costisitor, trebuie să știi că împreună cu noi, totul va decurge conform planurilor tale.

Echipa StartCad Constanța formată din specialiști cu experiență este la dispoziția ta pentru a te ajuta cu toate planurile cadastrale și topografice de care ai nevoie. Nu ezita să ne contactezi!

O poți face prin intermediul paginii de Contact sau la  numărul de telefon 0731.897.041.