Atribuțiile Oficiului de Cadastru: pregătește documentația cadastrală

Serviciile cadastrale cuprind o gamă diversă de activități care au scopul de a pune în legalitate proiecte specifice de natură tehnică.

De aceea, de cele mai multe ori, ne găsim în situația de a nu ști ce este de făcut pentru a finaliza un proiect personal care implică și o vizită la firma de cadastru și topografie.

Suntem doar la un click distanță

*peste 1.000 de lucrări realizate

0731.897.041 Contact

Iar scenariul cel mai neplăcut este acela în care așteptăm după avizări și verificări de documente. Și este bine de știut că aceste operațiuni nu intră în responsabilitatea experților cadastrali.

De aceste aspecte se va ocupa Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară; pe scurt OCPI. Aceste oficii sunt organizate pe teritorii și județe, însă atribuțiile de bază rămân aceleași.

Așadar, în cazul nostru ne vom referi la Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Constanța.

documente oficiu de cadastru constanta

Specialiștii în cadastru și topografie au rolul de a te ajuta să pui în ordine documentația cadastrală. Pe scurt, de a organiza actele și documentele care vor fi trimise mai apoi către OCPI pentru avizare. Mai mult, o firmă de cadastru îți va explica care sunt pașii pe care îi ai de urmat pentru finalizarea proiectului tău.

Poate fi vorba despre intabulări, demolări de imobile, dezmembrări sau alipiri de teren, procese de moștenire și multe altele.

Atribuțiile Oficiului de Cadastru: evită depășirea termenelor

De ce este bine să știm care sunt cele mai importante atribuții ale OCPI Constanța?

Pentru a nu ajunge în situația în care avem de plătit taxe suplimentare.

De exemplu, dacă ai semnat un antecontract, ai de respectat anumite termene. Dacă avizările pentru obținerea documentației cadastrale nu sunt obținute în timp util, ai putea fi pus în situația de a pierde beneficii, sau de a plăti sume care nu au fost prevăzute.

După cum ți-am spus, avizările intră în responsabilitatea OCPI. Firmele autorizate în domeniul cadastrului se vor asigura că documentația respectă normele legale și că este trimisă spre avizare în timp util.

Și atunci, de unde pot apărea întârzierile în obținerea avizelor de la Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară?

Întocmește documentația cadastrală la timp

Fiecare documentație cadastrală diferă în funcție de situație și specific. De cele mai multe ori vorbim despre dosare care cuprind un volum mare de documente. În funcție de complexitate pot fi cerute informații și acte suplimentare.

Desigur, toate aceste activități necesită timp, indiferent de acuratețea și corectitudinea documentației întocmite de expertul în cadastru.

documentatie cadastrala

Așadar, activitatea OCPI și furnizarea avizărilor depind de natura documentației și de volumul de lucru.

Cu toate acestea, există prevederi legale în ceea ce privește termenele de analiză a documentației. Din păcate însă, sunt situații când aceste termene sunt depășite și cu 2 luni.

Ceea ce este important de reținut nu se referă la termenele legale respectate, sau nu, de OCPI. Important este să știi din timp aceste lucruri pentru a lua legătura cu o firmă de cadastru în timp util. Totul pentru a evita orice altă situație neplăcută.

Principalele atribuții ale Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară

Așa cum se specifică în Regulamentul de organizare și funcționare al oficiilor de cadastru și publicitate imobiliară, atribuțiile OCPI includ, printre altele, următoarele activități:

  • Coordonează și controlează derularea lucrărilor de cadastru.
  • Asigură înscrierea locuințelor/imobilelor în sistemul de cadastru.
  • Coordonează și verifică aplicarea lucrărilor de topografie, geodezie și cadastru.
  • Aplică operațiunile solicitate la cererea notarului public sau a titularului de drept conform cu documentația furnizată.
  • Înregistrează căile de atac împotriva înregistrărilor de carte funciară.
  • Avizează expertizele din domeniul topografic, cadastral și geodezic.
  • Avizează suportul topografic specific realizării planului urbanistic.
  • Avizează documentațiile ce atestă scoaterea din regimul agricol al terenurilor.

Acestea sunt doar o parte dintre atribuțiile OCPI. Oficiul teritorial Constanța îndeplinește și alte operațiuni specifice, intermediate de firme sau persoane fizice desemnate în acest scop.

Concluzii

Așadar, indiferent de lucrările de cadastru pe care le ai de desfășurat în județul Constanța, primul pas pe care trebuie să îl faci este să apelezi la serviciile unui specialist în cadastru și topografie.

El îți va explica care sunt pașii de urmat, care sunt documentele care vor intra în documentația finală și care sunt termenele legale până la obținerea cadastrului.

În acest punct intră în discuție și rolul OCPI Constanța. Acela de a analiza documentația întocmită, de a verifica corectitudinea datelor și de a elibera avizările necesare. Din cazuistica actuală, peste 30% din dosarele depuse și aflate în avizare, au termenele depășite.

Pe scurt, demarați procesele cadastrale în timp util pentru a evita întârzieri neprevăzute și alte situații care vă pot complica proiectele aflate în desfășurare.

În Constanța, specialiștii StartCad vă stau la dispoziție cu servicii de cadastru și topografie, precum și cu consultanță de specialitate.

Folosește pagina de Contact pentru a ne spune cum te putem ajuta cu proiectul tău. Ne găsești oricând și la numărul de telefon 0731 897 041.