Branșamentul la rețeaua de gaze: de ce am nevoie de un plan de situație?

Gazele naturale sunt un combustibil utilizat pe scară largă pentru încălzirea clădirilor de locuit, astfel că aproape orice locuință este racordată la o rețea de gaze naturale. Racordarea implică realizarea unui branșament ce leagă rețeaua interioară a unui spațiu locuit de conducta de gaz existentă în apropierea proprietății respective.

Astfel, proprietarii locuințelor sau construcțiilor noi care nu beneficiază de rețeaua de gaze naturale trebuie să depună o cerere de racordare și să urmeze o serie de proceduri prevăzute de lege în acest sens.

Un operator de distribuție va asigura procesul tehnic de racordare și va acoperi consumul de gaze naturale în baza unui contract reglementat de stat.

Documente necesare pentru racordarea la gaze

Branșamentul la rețeaua de gaze pentru o casă cumpărată presupune întocmirea unui dosar ce trebuie să cuprindă următoarele documente:

  • Copie după cartea de identitate a persoanei care deține locuința;
  • Copie după actul de proprietate al locuinței (act de moștenitor, contract de vânzare-cumpărare, titlu de proprietate etc.);
  • Copie după autorizația de construire a casei și proces verbal de recepție la finalizarea lucrării ( documente necesare în cazul construcțiilor noi);
  • Copie după planul de situație pentru branșament gaz al imobilului;
  • Copie după planul de încadrare în zonă;
  • În situația în care instalația va fi realizată dintr-un branșament comun, este necesar acordul proprietarilor care sunt conectați la rețeaua de gaze;
  • Planul cu rețeaua edilitară din zona respectivă.

Etapele de realizare ale branșamentului la rețeaua de gaze

Odată întocmită documentația, firma autorizată poate iniția primele proceduri de execuție ale branșamentului. Astfel, aceasta va:

  • Solicita și obține acordul de acces de la distribuitorul de gaze din zona în care se află imobilul;
  • Întocmi proiectul de gaze;
  • Obține avizele necesare;
  • Realiza o schiță și va efectua lucrarea de branșament;
  • Pune în funcțiune instalația de alimentare cu gaze naturale și va monta contorul sub atenta supraveghere a unui reprezentat din partea societății de distribuție a gazelor.

Documentele necesare împreună cu etapele de realizare ale branșamentelor sunt date cu titlu general, astfel încât să-ți faci o idee de ansamblu asupra drumului care trebuie parcurs. Pentru aflarea exactă a documentelor necesare trebuie să te adresezi companiei locale responsabilă cu furnizarea acestor servicii.

Ce este planul de situație pentru branșamentul la rețeaua de gaz?

Planul de situație indică localizarea exactă a unui imobil, localități, străzi, parc sau localități și reprezintă o cerință obligatorie pentru efectuarea branșamentului la rețeaua de gaz. Mai exact, planul de situație folosește măsurători topografice în coordonate Stereo 70 pentru a determina poziționarea în plan, precum și geometria unei construcții, dar și a terenului pe care se află aceasta.

Concret, acest plan constă într-un desen tehnic realizat de specialiști în domeniu, ce redă situația construcțiilor existente a imobilului ce urmează a fi racordat.

Pe acest plan vor fi reprezentate dimensiunile terenului pe care se află construcția, cotele ce indică poziționarea construcției pe teren, tipul de imobil și regimul de înălțime al acestuia, căi de acces pietonale și carosabile, cota terenului natural, dar și alte detalii tehnice.

Când este necesar planul de situație?

Planul de situație pe suport cartografic este obligatoriu atunci când se efectuează branșamentul la o rețea de canalizare, de gaze sau electrică.

Foarte important de știut este faptul că, pentru a se putea realiza planul de situație cu coordonate Stereo 70, proprietarul trebuie să aibă deja cadastrul realizat sau actualizat pentru proprietatea pe care intenționează să o racordeze la utilități.

Dacă vrei să afli mai multe informații despre branșamentul la rețeaua de gaze și întocmirea planului de situație, echipa noastră îți stă la dispoziție oricând. Contactează-ne și venim în ajutorul tău!