Acte și proceduri pentru obținerea autorizației de construire

Dacă în planurile tale de viitor intră construirea sau renovarea unui imobil, atunci trebuie să știi că îți poți materializa planurile doar după ce ai obținut o autorizație de construire.

Odată obținută autorizația de construire, te poți pune pe treabă cu toată energia care te caracterizează.

Totuși, în drumul tău spre autorizația de construire, să nu uiți că trebuie să treci și pe la o firmă de cadastru autorizată care să te ajute cu recomandări și cu documentația necesară în această situație.

Exclusiv: pachet servicii cadastru, intabulare și certificat energetic pentru apartamente în județul Constanța!

0731.897.041 Vezi detalii

Dacă nu este încă foarte clar, autorizația de construire este actul care îți permite să construiești un imobil de la zero sau să repari o construcție deja existentă. Datorită acestui act, poți adăuga mai multe dependințe unui imobil.

Consolidarea, extinderea, renovarea, restaurarea, amenajarea, modernizarea căilor de comunicație devin posibile doar prin autorizația de construire. Pentru obținerea autorizației de construire trebuie să te adresezi autorităților administrației locale.

Pentru că durează aproape 30 de zile de la data depunerii documentației ca autorizația de construire să fie emisă, ar fi bine să îți pregătești din timp actele de care ai nevoie.

Dacă te-ai aflat vreodată în situația în care a trebuit să dărâmi un imobil, atunci să știi că ai nevoie de aceleași acte ca pentru obținerea autorizației de demolare.

Actele necesare obținerii autorizației de construire:

  • cererea-tip pentru emiterea autorizației de construire;
  • actul care atestă plata taxei de emitere a autorizației de construire, taxă care trebuie achitată la Administrația Financiară Locală;
  • copie legalizată după actul de proprietate al imobilului sau al terenului pe care urmează să fie ridicată construcția;
  • certificatul de urbanism;
  • copie xerox după certificatul de urbanism și fișele tehnice necesare obținerii avizelor solicitate prin certificatul de urbanism;
  • avizele, acordurile și actul administrativ al autorității pentru protecția mediului, solicitate prin certificatul de urbanism;
  • declarație pe propria răspundere că nu există niciun litigiu asupra imobilului;
  • certificat de atestare fiscală referitor la valoarea de impozitare a imobilului;
  • proiectul pentru autorizarea lucrărilor de construire – D.T.A.C (Documentația Tehnică pentru obținerea Autorizației de Construire), realizat în acord cu prevederile legale;
  • referatele de verificare și referatul de expertiză tehnică, dacă este cazul (semnate și ștampilate în original).

Dintre actele menționate, certificatul de urbanism implică documentație suplimentară. În plus, durează aproximativ 30 de zile până va fi emis de la data depunerii documentației.

Certificatul de urbanism este și cel care te trimite la un expert cadastral care să te ajute cu planurile cadastrale și topografice. În aceste condiții, ar fi bine să te pregătești din timp și să începi prin a contacta o firmă de cadastru autorizată.proiect constructie noua

Ai nevoie de cadastru, intabulare și certificate energetice pentru mai multe apartamente? Vezi oferta StartCad pentru apartamente și profită de cele mai avantajoase prețuri.

Să ne uităm puțin și peste lista de acte necesare obținerii certificatului de urbanism.

Actele necesare obținerii certificatului de urbanism:

  • cerere-tip pentru emiterea certificatului de urbanism;
  • copie după documentul de plată a taxei de eliberare a certificatului de urbanism;
  • copie legalizată după actul de proprietate al imobilului/ terenului;
  • planuri cadastrale și topografice vizate de O.C.P.I din județul în care ai domiciliul.

Acest document este valabil între 6 și 24 de luni de la data emiterii. Deși este un document esențial în obținerea autorizației de construire, nu are nicio utilitate dacă nu continui demersurile pentru obținerea autorizației propriu-zise.

Aspecte importante referitoare la valabilitatea autorizației de construire

Valabilitatea autorizației de construire este de 12-24 luni de la data emiterii.

Poți prelungi valabilitatea autorizației cu un interval de încă 12 luni dacă depui o cerere la administrația locală cu 15 zile înainte de a expira autorizația de construire inițială. Prelungirea valabilității nu se poate realiza decât o singură dată.

În cazul în care nu reușești să termini construcția nici după prelungirea valabilității, atunci ai nevoie de o nouă autorizație de construire corespunzătoare noului stadiu al lucrării.

Vestea bună e că în această situație nu mai ai nevoie de certificatul de urbanism și de avizele aferente. Condiția este să finalizezi construcția în conformitate cu prevederile autorizației de construire inițiale.

După cum ai văzut deja, planurile cadastrale sunt indispensabile pentru obținerea certificatului de urbanism, iar acest certificat este la rândul său un document obligatoriu pentru obținerea autorizației de construire. Procedura poate fi puțin solicitantă, așa că cea mai eficientă soluție pentru tine este să apelezi la ingineri cadastrali cu experiență.

Echipa StartCad este formată din experții de care ai nevoie. Solicită ajutorul lor prin intermediul paginii de Contact sau telefonic la numărul 0731. 897. 041.

Apoi privește relaxat cum planurile cadastrale de care ai nevoie sunt realizate cu profesionalism.