Întocmirea documentației cadastrale: rolul și atribuțiile notarului

Întocmirea documentației de cadastru se face cu ajutorul unui notar. Legalitatea actelor și a titlurilor de proprietate nu se poate înfăptui în lipsa entității autorizate de către instituțiile statului român.

Așadar, după o primă întâlnire cu un cadastrist, unul dintre drumurile pe care un beneficiar / proprietar de imobil va trebui sa le facă este la un notar.

Suntem doar la un click distanță

*peste 1.000 de lucrări realizate

0731.897.041 Contact

De cele mai multe ori putem fi copleșiți de birocrație, în special atunci când domenii cu profil tehnic și legal sunt implicate. De aceea un notar poate face lumină printre atâtea acte și proceduri complicate și de durată. Și din moment ce ai ajuns pe această pagină cu siguranță te confrunți cu probleme care îți pot complica și mai mult activitățile de zi cu zi.

Dacă vrei să știi care este rolul și care sunt atribuțiile notarului în  domeniul cadastrului, citește rândurile de mai jos. Acolo îți vom explica cum te poate ajuta notarul să finalizezi cu succes întocmirea documentației de cadastru, indiferent de procedurile pe care le ai de îndeplinit.

Dacă te întrebi care este durata realizării cadastrului și intabulării citește articolul nostru anterior. Acolo ți-am detaliat etapele și actele necesare în diverse situații specifice acestui domeniu de activitate.

Rolul și atribuțiile notarului de cadastru în întocmirea documentației cadastrale

Notarul are un rol important în realizarea documentației cadastrale. În prezența lui se vor legaliza documentele necesare procedurii cadastrale și se vor finaliza restul procedurilor ce interesează părțile implicate.

În plus, notarul îți va explica care sunt pașii de urmat în funcție de operațiunile pe care vrei să le derulezi. Poate fi vorba despre o moștenire, despre alipiri sau dezlipiri de teren, despre intabulări sau despre măsurători topografice de precizie.

Rolul notarului este strict pentru legalizarea de acte sau, de exemplu, declarații notariale cu diminuarea suprafețelor în conformitate cu planurile făcute de către un cadastrist. Notarul va identifica erori în actele întocmite anterior și va aplica măsurile pentru corectarea lor.

Aceste demersuri pot avea loc între cetățeni, între cetățeni și companii private, între reprezentați ai unor companii private, dar și între cetățeni și instituții ale statului român, sau între reprezentanți ai companiilor private și reprezentanți ai unor instituții ale statului român.

Un notar te va ajuta și atunci când vrei să vinzi sau să cumperi un imobil. Poate fi vorba despre cumpărarea unui apartament nou, sau a unuia vechi. Fiecare procedură de vânzare-cumpărare presupune întocmirea unor acte specifice, fie că aceste acțiuni se realizează cu plata integrală sau prin împrumut imobiliar.

După cum probabil ți-ai dat seama, fiecare situație necesită o procedură diferită prin care se intră în legalitate. În lipsa suportului oferit de notar te vei lovi de obstacole și vei irosi timp prețios. Scopul notarului este acela de a te ajuta să intri în posesia documentelor necesare și de a asigura transparența și legalitatea actelor pe care le deții sau urmează să le realizezi.

Cum alegi echipa potrivită pentru întocmirea documentației cadastrale

Înainte de a apela la serviciile unui specialist, documentează-te și alege, indiferent de complexitatea proiectului tău, cel mai bun raport calitate-preț.

În Constanța, echipa StartCad Advisor îți oferă servicii complete pentru cadastru și topografie. Finalizează proiectele tale rapid și eficient cu ajutorul unei echipe de profesioniști.

Îți oferim suportul de care ai nevoie pe toată durata întocmirii documentației de cadastru. În plus, îți oferim servicii complete pentru diverse alte operațiuni din acest domeniu și consultanță de specialitate pentru siguranța proiectelor tale.

Spune-ne cum te putem ajuta folosind formularul de pe pagina de contact a site-ului startcad.ro sau direct la numărul de telefon 0731.897.041.