Construcția casei în Constanța: rolul inginerului cadastrist

Construcția unei case în județul Constanța nu înseamnă doar alocarea bugetelor pentru cumpărarea materialelor și plata muncitorilor. Este un proces complex, care până la etapa propriu-zisă a construcției, trebuie să treacă prin mai multe operațiuni de birou.

Cu toate acestea, încă de la începutul proiectului, vei avea nevoie de inginerul cadastrist. Fără suportul oferit de o firmă de specialitate din domeniul cadastrului și intabulării nu vei putea începe lucrările și, mai mult, nu vei putea realiza recepția finală, respectiv înscrierea locuinței în cartea funciară.

Așadar, cum te ajută inginerul cadastrist în realizarea cu succes a tuturor etapelor necesare în construcția unei case? O să îți explic pe scurt, totul, în cele ce urmează.

Vinzi sau cumperi un teren? Executăm trasări de terenuri și construcții.

Peste 2.500 de lucrări realizate.

0731.897.041 Vezi detalii

Când trebuie să contactezi firma de cadastru?

Inginerul cadastrist trebuie să fie lângă tine încă de la început. Pentru că, obținerea autorizației de construire nu se poate realiza în lipsa acestuia.

Vezi actele și procedurile necesare în obținerea autorizației de construire.

Și ajutorul firmei de cadastru continuă pe toată durata construcției. Împreună cu tine (proprietarul viitoarei locuințe) și cu firma de construcții pe care ai contractat-o, inginerii cadastriști se asigură că toate procedurile ulterioare se execută conform cu proiectul inițial.

Scopul este unul simplu: nu vei întâmpina nicio problemă sau dificultate în recepția finală a casei.

Și pentru a ajunge la pasul recepției, va fi nevoie ca proiectul să treacă prin mai multe etape supervizate de cadastrist.

Etape în construcția casei

După ce ai făcut anunțul de începere al lucrărilor către instituțiile abilitate, poți preda amplasamentul către constructor. Practic, de acum încep lucrările efective, conform cu proiectul deja stabilit.

Trasarea construcției

Însă, înainte de începerea lucrărilor, inginerul cadastrist trebuie să se ocupe de realizarea trasării construcției, procedură care se poate efectua în două etape:

  • Prima etapă, necesară pentru marcarea conturului de săpătură în realizarea fundației.
  • A doua etapă, necesară pentru materializarea axelor construcției.

Aceste proceduri sunt extrem de importante pentru că te vor salva de multe probleme care pot apărea ulterior. Află mai multe despre etapa de trasare a construcției.

Trasări suplimentare

În situația în care, pe lângă amplasarea construcției, mai ai și alte elemente de realizat în teren, poți lua în calcul trasarea lor de-a lungul perioadei de execuție a casei, în funcție de evoluția și organizarea din șantier.

Aceste elemente se pot referi la: alei de acces, amplasarea anexelor, a garajelor, foișoarelor, sau la trasarea limitelor de proprietate necesare realizării gardului de împrejmuire.

Nu uita, la finalizarea trasărilor trebuie să primești un proces verbal. Acest document va fi obligatoriu în cuprinsul cărții tehnice a construcției, document pe care îl vei folosi în etapa recepției finale.

Obținerea documentelor necesare pentru înscrierea construcției

Pe măsură ce constructorii înaintează cu execuția casei și se apropie de finalizarea lucrărilor, trebuie să apelezi din nou la ajutorul inginerului cadastrist. Acesta va putea începe procedurile necesare înscrierii construcției.

Pentru înscriere vei avea nevoie de alte două documente esențiale: procesul verbal la terminarea lucrărilor și certificatul de atestare a edificării construcției.

Ambele se obțin de la primăria emitentă a autorizației de construire și eliberarea documentelor poate dura aproximativ 30 de zile. Așadar, pentru a economisi timp, alege depunerea simultană a cererilor pentru obținerea lor.

Un aspect important de care să ții cont: pentru obținerea certificatului de atestare a edificării o să ai nevoie de o serie de alte documente eliberate anterior.

Respectarea documentației inițiale

Este important să știi că realizarea casei tale trebuie să îndeplinească în mod corect documentația depusă inițial pentru obținerea autorizației de construire.

Pe scurt, nu trebuie să existe abateri de la proiectul inițial. Și aici vorbim despre exemple precum: recompartimentarea interioară a casei, realizarea în plus de camere care să modifice suprafața desfășurată aprobată, realizarea de balcoane și altele.

În situația în care există modificări față de proiectul avizat, trebuie să iei în considerare o discuție cu dirigintele de șantier și cu proiectantul, pentru modificarea condițiilor din autorizația de construire emisă inițial.

Obținerea certificatului fiscal

Certificatul fiscal se obține în baza planurilor realizate de către firma de cadastru și se eliberează de  administrația financiară de pe raza orașului/comunei de care aparține casa ta nou construită.

Concluzii

Știu că toate aceste informații pot părea puțin copleșitoare. De aceea, iată o scurtă recapitulare a pașilor necesari interacțiunii cu firma de cadastru pentru construcția casei tale din județul Constanța:

  • Începerea lucrărilor prin trasarea în teren a construcției/construcțiilor tale;
  • În imediata apropiere a finalizării construcției, realizarea planurilor și a releveelor/etaj de către firma de cadastru contractată;
  • Depunerea documentațiilor către primărie pentru obținerea procesului verbal la terminarea lucrărilor și a certificatului de atestare a edificării construcției;
  • Obținerea certificatului fiscal;
  • Predarea certificatului de atestare a edificării construcției si a certificatului fiscal către firma de cadastru.

După aceste etape și după asigurarea tuturor actelor necesare care să ateste construcția casei tale vei obține cadastrul final.

Echipa Startcad Advisor din județul Constanța ți-a pus la dispoziție aceste informații cheie pentru a-ți clarifica rolul unui inginer cadastrist și etapele în care trebuie să te întâlnești cu el după obținerea autorizației de construire.

Dacă ai întrebări, sau dacă  vrei să stabilești o întâlnire cu un inginer cadastrist, nu ezita și contactează-ne.