Cât costă demolarea unei case: costuri și proceduri

Plănuiești să demolezi un imobil sau dependințele aferente? Ești proprietarul unei case vechi care trebuie urgent demolată în vederea regândirii întregului ansamblu?

Demolarea totală a construcției nu intră în planurile tale, dar cochetezi cu dezmembrarea, demolarea parțială sau dezafectarea?

Indiferent de nevoile tale, trebuie să știi că toate aceste planuri nu pot fi realizate decât în baza unui singur document: autorizația de demolare/ desființare.

Exclusiv: pachet servicii cadastru, intabulare și certificat energetic pentru apartamente în județul Constanța!

0731.897.041 Vezi detalii

Demararea lucrărilor înainte de obținerea autorizației de demolare este o acțiune ilegală, care poate fi sancționată serios de lege.

De aceea, merită să cunoști câteva detalii importante despre autorizația de demolare, inclusiv aspecte care țin de costuri și proceduri.

Iată tot ce trebuie să ai în vedere despre autorizația de demolare!

Ce este autorizația de demolare?

Conform legii nr. 50/1991, publicată în Monitorul Oficial, autorizația de demolare reprezintă actul care îți permite să desființezi o construcție deja existentă sau dependințele acesteia. În primul rând, autorizația de demolare poate fi obținută doar dacă deții un act care atestă proprietatea asupra construcției pe care intenționezi să o demolezi.

Un imobil poate fi demolat și în baza contractului de închiriere, dacă imobilul are caracter provizoriu, iar proprietarul și-a dat acordul.

Autorizația de demolare se obține în aceleași condiții ca autorizația de construire, care reglementează consolidarea, extinderea, renovarea sau amenajarea unui imobil.

Atât autorizația de demolare, cât și autorizația de construire pot fi solicitate la autoritățile administrației locale.

Vezi și acte și proceduri pentru obținerea autorizației de construire.

Actele necesare obținerii autorizației de demolare

După cum ai văzut, autorizația de demolare este esențială din punct de vedere legal pentru demararea proiectelor tale imobiliare.

Pentru a reuși să începi lucrările de demolare exact în intervalul dorit, ar fi bine să te pregătești din timp și să obții toate actele necesare obținerii acesteia.

Iată actele pe care este foarte important să le obții!

  • cererea-tip pentru emiterea autorizației de demolare;
  • copie legalizată după dovada titlului de proprietate asupra construcției;
  • documentul care atestă plata taxei de emitere a autorizației de demolare; taxa în cauză se achită la Administrația Financiară Locală;
  • copie xerox după certificatul de urbanism și fișele tehnice necesare obținerii avizelor menționate în certificatul de urbanism;
  • avizele, acordurile și actul administrativ al autorității competente pentru protecția mediului, menționate în certificatul de urbanism;
  • certificat de atestare fiscală referitor la valoarea de impozitare a construcției;
  • declarație pe propria răspundere conform căreia imobilul nu constituie obiectul vreunui litigiu;
  • proiectul pentru autorizarea lucrărilor de demolare – D.T.A.D. (Documentația Tehnică pentru obținerea Autorizației de Demolare), realizat în conformitate cu prevederile legale.

Este esențial să știi că dintre toate documentele pe care trebuie să le obții, certificatul de urbanism are un regim special, solicitând obținerea unei alte serii de acte. De aceea, este recomandat ca acest document să se numere printre primele de care te interesezi.

Citește și despre actele necesare pentru demolarea unei case vechi.

Perioada de valabilitate a autorizației de demolare

Din momentul în care ai intrat în posesia autorizației de demolare, ar fi bine să-ți transformi planurile în realitate cât mai curând pentru că aceasta are un termen de valabilitate de 12 luni.

proceduri demolare casa

Prelungirea termenului de valabilitate este acceptată o singură dată. Cererea prin care soliciți prelungirea valabilității autorizației de demolare trebuie depusă cu 15 zile lucrătoare înainte de expirarea acesteia.

Valabilitatea poate fi prelungită cu maxim 12 luni.

Ține cont de aceste termene și execută lucrările de demolare astfel încât să te încadrezi în timpul alocat.

Autorizația de demolare: costuri

Având în vedere că fiecare imobil prezintă anumite particularități, costurile autorizației de demolare pot varia de la un caz la altul. Nu uita ca trebuie să iei în considerare onorariul arhitectului sau proiectantului care se va ocupa de obținerea autorizației, cât şi de taxele adiacente pe care va trebui să le plăteşti pentru obținerea avizelor, în conformitate cu certificatul de urbanism.

Unde te poate ajuta o firmă specializată din domeniul cadastrului şi topografiei?

În funcție de specificul lucrării tale, trebuie să ştii că este foarte posibil să fie necesar să-ți actualizezi documentația cadastrală înainte de a-ți obține autorizația pentru demolare.

De asemenea, în multe situații, proiectanții sau arhitecții sunt nevoiți să-ți solicite să realizezi o ridicare topografică a imobilului tău, înainte de a depune documentația pentru obținerea autorizației finale.

Alături de un ajutor specializat, proiectele tale imobiliare vor avea succes garantat.

Pentru mai multe informații despre costuri și proceduri cu privire la autorizația de demolare, echipa StartCad Constanța îți pune la dispoziție ajutor profesionist și multă implicare.

În plus, ți-am pregătit pachete speciale de oferte pentru proiectele tale:

Pentru un parcurs eficient, apelează cu încredere la topografii noștri prin apel telefonic la numărul 0731. 897. 041 sau printr-un simplu click pe pagina de Contact.