Acte pentru modificarea clădirii aflate pe un teren moștenit

Moștenirile sunt, dincolo de obiectul în sine, niște amintiri și emoții pe care le păstrezi cu tine tot timpul. Un teren moștenit este și mai important, deoarece poți începe proiectul imobiliar mult visat pe suprafața lui.

Problema apare abia atunci când  pe terenul respectiv există deja o altă clădire. Poate că nu se potrivește cu cerințele tale sau poate necesită renovări. În această situație este bine să știi ce ai de făcut pentru ca totul să fie legal.

Descoperă din articolul de astăzi care sunt actele de care ai nevoie pentru a modifica o clădire aflată pe un teren moștenit. Înainte să trecem la treabă, asigură-te că moștenirea este finalizată.

Exclusiv: pachet servicii cadastru, intabulare și certificat energetic pentru apartamente în județul Constanța!

0731.897.041 Vezi detalii

Moștenirea: cum intri în legalitate

Ai moștenit un pământ de curând? Atunci pune-te la punct cu toată documentația de care ai nevoie pentru a deveni proprietar deplin. Cuvintele și promisiunile, din păcate, nu sunt suficiente pentru ca terenul respectiv să-ți aparțină în mod legal.

Ba chiar de multe ori se întâmplă ca succesiunea unui teren neintabulat să pună multe probleme. Află ce e de făcut în această situație de pe blogul StartCad.

Dacă deja ai un certificat de moștenitor, atunci poți sta liniștit, înseamnă că poți începe lucrările de construcție pe care le dorești pe terenul respectiv.

Dar, dacă nu ai demarat încă acțiunile pentru obținerea acestui certificat, ar trebui să te grăbești.

  • Ține minte că nu poți începe nicio activitate de construire sau demolare pe terenul moștenit, până când nu devii în mod oficial proprietarul lui.

Cum obții certificatul de moștenitor

Așadar, dacă încă nu deții un certificat de moștenitor, iată etapele prin care trebuie să treci pentru a obține acest document. Întâi de toate, întocmește un dosar cu următoarele acte în original:

  • Certificatul de deces al defunctului în urma căruia ai primit moștenirea;
  • Actele tale de stare civilă (adică actul de identitate, certificatul de naștere, certificatul de căsătorie sau sentințe de divorț –ultimele două se atașează doar dacă este cazul);
  • Documentele care atestă bunurile defunctului (contractul de vânzare-cumpărare, contract de donație, contract de schimb, titlul de proprietate sau orice alt document care dovedește faptul că terenul pe care îl moștenești aparține persoanei decedate).

Apoi, totul este destul de simplu. Trebuie să te prezinți personal la administrația locală din localitatea în care defunctul a avut ultimul domiciliu. Acolo trebuie să soliciți un Certificat de atestare fiscală. După acest pas, îndreaptă-te spre un notar public și lasă totul în grija lui.

modificare cladire pe teren mostenit

El verifică toate documentele, în timp ce tu obții de la ANAF un act care să dovedească faptul că persoana decedată nu avea datorii către stat. Și gata, acum ar trebui să intri în posesia Certificatului tău de moștenitor.

Acte necesare pentru modificarea unei clădiri

După ce te-ai asigurat că terenul este proprietatea ta, verifică dacă au fost realizate pentru el cadastrul și intabularea. În cazul în care nu au fost efectuate anterior, este datoria ta să te ocupi de acest aspect.

În județul Constanța, echipa StartCad Advisor îți oferă servicii de cadastru și intabulare atât pentru terenuri, cât și pentru apartamente.

Dacă ai rezolvat și acest aspect, atunci hai să vedem cum poți rezolva problema modificării clădirii aflate pe terenul tău moștenit. Principalul pion aici este Certificatul de Urbanism.

Iată care sunt documentele de care ai nevoie pentru eliberarea Certificatului de Urbanism pentru modificări:

  • actul de proprietate (copie);
  • chitanța care să ateste plata taxei pentru obținerea certificatului;
  • plan cadastral la scară 1/500 (două exemplare);
  • plan cadastral la scară 1/2000 (două exemplare).

Apoi, pentru a aduce modificări, fie că vorbim despre construirea unor noi camere, demolări sau dezmembrări, ai nevoie de autorizație de construire, respectiv de demolare. Și aici vei avea nevoie de un dosar bine întocmit care să conțină următoarele acte:

  • copie legalizată după actul de proprietate;
  • proiect pentru obținerea autorizației de construire (în cazul demarării unor noi construcții);
  • copie după Certificatul de Urbanism;
  • certificat de rol;
  • avizele solicitate prin Certificatul de Urbanism;
  • contract cu o firmă de salubrizare;
  • acordul notarial al vecinilor sau coproprietarilor (dacă este cazul);
  • chitanța primită la achitarea taxei.

Documentele înșirate mai sus sunt cu titlu exemplificativ pentru că în tot acest proces vei avea nevoie, până la obținerea autorizației de construire, de:

  • un proiectant sau un arhitect care se ocupă de coordonarea şi întocmirea proiectelor/specialități şi obținerea avizelor necesare;
  • o firmă de cadastru şi intabulare care îți va întocmi/actualiza documentația cadastrală, îți va realiza ridicarea topografică necesară proiectantului şi, la sfârşit, îți va înscrie construcția mult visată în cartea funciară.

După cum vezi, documentele de care ai nevoie sunt în număr mare așa că treci la treabă. StartCad Constanța te așteaptă să vorbim despre terenul tău. Completează formularul din pagina de Contact sau apelează la 0731 897 041 și hai să ne cunoaștem.